måndag 25 maj 2015

Naturstigen utökas ytterligare och fika i hamnen.

Jo, jag har ju gömmor i Mellerud, nere vid Vänern. Så eftersom de inte loggats sedan oktober 2014, tänkte jag att det var dax att kolla att allt stod rätt till med burkarna. Igår tog jag gömmorna från mitten och söder ut, så idag började jag i hamnen, alltså i norr, och gick mot söder ut mot gårdagens startpunkt.

Denna bild är vid: Naturstigen i sjöskogen #Utsikten GC4CB0J.
Har ju förstått att alla inte loggar sina gömmor på nätet, men inte att det var så många som gjorde så. På en av gömmorna hade 12 stycken loggat sedan oktober 2014, då senaste loggen på geocaching.com finns registrerad fram till idag.... så istället för minst en helt tom loggremsa,fram och baksida, möttes jag av att det bara fanns baksidan kvar... Kul att den loggats så mycket men det blir svårare för mig som ägare av gömman att ha koll på när loggarna börjar bli fulla...

Iallafall så ska jag försöka länka ihop mina två olika rundor som jag har i området. Den ena är i naturreservatet och den andra längs med stränderna. Så jag la ut ytterligare två burkar i området, ska lägga till minst en till för att skapa mer valmöjlighet om man vill ta alla 17 på en gång eller dela upp dem med två olika utgångspunkter. (de med stjärnor är mina)



Efter det blev det fika i hamnen med en arbetskamrat och cachingkompis. Bara att hämta fikat och vattnet i bilen och välja bland alla fikabord och grillplatser. Vi satt och njöt i solen i över en timme. Blev lite fotande också då både svalor och skäggdoppingen var samarbetsvillig inför kameran. När vi räknat efter hur lång promenaden blivit stannade den på 4,5 km, (med alla omvägar för att hitta nya platser att lägga framtida gömmor på), inte illa!




När jag kom hem var det att sätta sig och registrera de nya gömmorna.... Idag var dom super snabba, tog 6 minuter mellan mailen att de mottagit gömman tills den var registrerad. Jag höll ju på att registrera den andra gömman när den första kom ut så jag blev mycket häpen, detta var rekord! Nästa tog 13 minuter mellan mailen... Alltid kul att de publiceras snabbt! Tackar för ett otroligt snabbt jobb!

Så nu är även #Kullen (GC5W77H) och #Vindkraftverket (GC5W76K) utlagda och loggningsbara.

Vindkraftverket i Sunnanå.
Här rekommenderar jag att man följer de stigar och vägar som finns. Tar man och går rakt mot gömman från parkeringen i hamnen så är Terrängen 4 av 5.... mycket blött men framförallt mycket snår av taggbuskar och En, (annars är det 1,5 av 5....) Gör annars en klassiker... raka vägen dit men väg/stig tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar