fredag 24 juli 2015

Landskrona och cykeltur på Ven

Maken åker nästan årligen ner till Landskrona för att fiska torsk. Eftersom detta nu skulle ske under semestern tänkte jag att jag följer med och kollar burkläget i Skåne. Planen var att försöka ta gömmorna på Ven, och om det fanns möjlighet så skulle jag ta några gömmor i ologgade kommuner. Vi började med att åka ner till Borås, där tonåringen skulle tillbringa några dagar med familjen och kusinerna. Så efter en övernattning där, rullade vi ner mot "Det gula varuhuset" i Ullared för att komplettera lite fiskegrejer så styrdes riktningen mot Glumslöv utanför Landskrona.



Morgondagen blev det en färd till Ven. Matsäck packades för hela dagen, det skulle vara varmt och soligt så då kan man ju stanna var det passade mig utan att behöva leta upp matställen, för att då behöva vänta på maten eller på Caféer.
8 gömmor varav en multi hittades under denna ljuvliga dag på cykel. Jag åkte med färjan 08:20 till Ven och 15:00 tillbaka. Detta var precis lagom tyckte jag. Nu stannade ju jag inte jättelänge på alla platser eller cyklade jättesnabbt.
Min hyrda cykel vid gömman
"Utsikt vid Haket"



En mycket härlig tur iallafall!










Multins slutgömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar