fredag 12 april 2013

Caching i aprilsnö.

När jag avslutat denna veckans jobb så tog jag mig en liten tur mot Åsensbruk och Skållerud för att logga några som jag tidigare försökt hitta. Med lite mer erfarenhet och med en hand-gps så kände jag mig mycket säkrare på att lyckas denna gången.
Det finns en fin parkeringsmöjlighet vid cachen Kalles myshörna (GC2YJFV) sedan kan man lätt besöka, Smultronbacken (GC434R6) och The Log Lady (GC2YQXJ) som var 2 av mina mål idag.
Jag hade tidigare i augusti och september tagit cacherna Utväxt (GC3R5AQ),  Skansen (GCN6KH), Texas Djungelcache (GC3QYJG). Fortsätter man gå några hundra meter till så kommer man till Fridens hus- Helldala (GC2XHEJ) och 6e augusti (GC3T2MK). Detta är en fin runda särskilt nu när alla vårblommorna är i antågande. Till en av cacherna kan behöva väldigt långa armar eller ett metspö/stege, bara ett litet tips.

Vid cachen Smultronbacken växer det blåsippor, och det kändes ju lite konstigt att hitta dessa samtidigt som det började snöa, men det var ändå årets första blåsippor...



Jag hann också med en liten avstickare till underbara Skålleruds kyrka (GCE5FB) denna försökte jag logga i somras, men en fiskande familj som stod på bryggan gjorde loggningen omöjlig, men jag visste var den fanns.
Kyrkan är väldigt vacker och är mycket omtyckt att gifta sig i.


När du ändå är här så tycker jag du kan passa på att ta Sanders Skatten (GC1QP3K) en multi som inte är så jätte avancerad. Jag tycker man har stor fördel om man har med barn eller nån smidig kortare person, för får-brickorna sitter inne bland olika buskage av enar och lövträd, då passar en mindre person alldeles utmärkt att krypa in under och läsa av dem. Ägarna av vandrarhemmet är informerade om att det finns en multi på deras område, men jag tror inte de vet helt var brickorna finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar