måndag 8 april 2013

Lillån runt och bävercachar

Efter att helgens tre jobbnätter var avklarade så blev det hem och få några timmars sömn. När jag kom upp vid 12, så skulle dottern snart åka ner till Vänersborg för en lektion och en provskrivning på gymnasiet. Så då passade jag på att åka med henne ner för att kanske kunna leta upp några burkar. Mitt val föll på Lillå-rundan, 4 cacher samt 2 i samma område med bäver anknytning.
Jag parkerade vid Lillåstugan där det finns bra parkeringsmöjligheter och dessutom en cache. Fick bli lite läsning på informationstavlan före jag begav mig in i strövområdet.




Det var en härlig vårdag med mycket fågelsång och en och annan vårblomma. 
Eftersom att jag ville få med de bäver relaterande cacherna så vek jag av från Lillån-rundan för att ta cacherna "Kolla Bäver" (GC3H0E2) och "Beaver pipes" (GC45CDF). Mycket trevliga cacher, där man får se bävrarnas envisa gnagande. Dessa cacher rekomenderars varmt. Jättekul!! Såg inte själv någon bäver idag men väl nyfälda träd, en bäverhydda och spår av älg, rådjur och hare. Det måste ju var rena smörgåsbordet för dem när bävern väl fällt träden. Snacka om samspel i naturen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar