torsdag 4 april 2013

Genevispåret i Högsäter

Då sonen skulle till en kompis så passade jag på att fundera ut en lite runda som jag kunde ta under eftermiddagen. Det fick bli Genevispåret i Högsäter, en fem cache runda med lite varierande svårigheter. Jag parkerade på samma ställe som jag stod förra gången då jag besökte Genevi.


På andra sidan fotbollsplanerna går en fin väg där många promenerar, springer eller åker skidor. Terrängmässigt är det inga större problem utan utmaningarna ligger på själva cacherna. En jättemysig runda!




Det var inte bara jag som var ute på promenad idag, utan man såg rådjur vid skogsbrynet och en hel del småfåglar drillade i buskar och träd. Ett ganska färskt märke från en bäver fanns längs vägen.


Vid en av cacherna behövde jag använda mitt multiverktyg som har kommit till användning ett antal gånger under mina rundor. Tången har varit bra att ha alla de gånger då loggremsan kommit för långt ner i cachen och mina mindre graciösa fingrar inte nått den. Sedan är ju både stjärnmejseln och den platta mejseln varit användbara. En kapsylöppnare finns också på den och det är ju bra om man behöver öppna nått drickbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar