söndag 28 april 2013

Hedared, Gräfsnäs och kyrkoruin

Idag var det hemfärd från en händelserik helg i Geocachingens tecken! Ett snabbt stopp i Hedared på deras bensinmack och cachen Petrolium Tango #117 (GC3D0T3).


Med sonens hjälp fixade jag också att logga tre cacher i Gräfsnäs (GC3RG7E). På den första var det tur att sonen var lite klätter villig, för jag nådde inte riktigt ända upp. Denna har jag försökt på tidigare men fick en liten hint om att jag faktiskt var vid rätt skylt igår på eventet i Fristad då jag träffade många trevliga människor!
Bada i Alingsås #3 - Gräfsnäs (GC3W6GR) Här var det tur att man hade en envis son som vägrade ge upp. Letade lite på fel ställe men sonens envishet gav resultat. Jag såg ett geocaching märke och då plockade sonen snabbt fram den klurigt dolda burken. Tur att han var med mig idag!


Här letade jag lite fel...

Nöjd son...
Vi vandrade ner mot nästa cache som var Gräfsnäs Castle (GC7DA4) sonen skötte GPS'en så det var han som fick leta sig fram till gömman.

Inte mycket kvar av slottets storhetsglans

Här i parken fanns det mycket att se, men vinden blåste surt från sjön...


Sonen hittade ett "litet" träd som han funderade på att klättra upp i men i vissa lägen så vet han sin begränsning, och det var ju bra, för jag tänkte då inte klättra upp efter honom....


Efter detta stoppet i en vacker miljö som med all säkerhet är väldigt inbjudande på sommaren så satte sig jag och sonen för att köra den sista biten upp mot Dalsland.
Då sonen intagit en del vätska före färden så blev vi tvungna att stanna en gång till, och då blev det lagom vid Lagmansereds kyrkoruin (GC1G06Y). Snabbloggad under tiden som sonen fick lösa sitt önskemål. Så det blev 5 loggade burkar på hemvägen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar