torsdag 6 september 2012

Burkar i byn.

Idag har jag inte varit ute och letat några burkar men däremot har jag placerat ut fyra nya cacher i byn/socknen. Tre av cacherna ligger i byn, och den fjärde vid ett aktivitetsområde lite utanför byn. När dessa fyra har publicerats på geocaching.com så kan jag beskriva platserna mer utförligt. Tidigare fanns det bara den cachen jag la ut i bokskogen inne i samhället men nu ligger det alltså fyra stycken.
Varför la jag cacherna just här? Jo, man vill ju gärna ta mer än en cache när man ändå besöker en plats. Så när man ändå parkerar bilen för att ta cachen i bokskogen så kan man ju passa på att ta ytterligare en eller två.
Jag hoppas att dessa kommer att bli besökta, för platserna är iallafall speciella för oss som bor här i byn.
Här kommer några bilder från årets Dalskogsdag.

Barnaktiviteter vid fotbollsplanen

Häst och vagn kunde man åka mellan kyrkan och fotbollsplanen
Grönsaksförsäljning

Dalskogsbakelsen

Smådjur visades i församlingshemmet

Räddningstjänsten var också här en stund och visade sina fordon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar