söndag 2 september 2012

Träskkrokodilen och att vara förkort.

Idag har man hunnit med en hel del. På förmiddagen var jag med på en möhippa, sedan skulle kören ha en prova-på-dag som jag ville vara med på. Har ju hållt upp med körsången, under pluggandet, förra året. Kul att dra igång igen med det. Efter kören blev det hem och byta om, för att gå bort och gratulera svärfar  som fyllde år. Kalaset skulle vara senare ikväll, så jag återvände hem för att göra mat, och sedan återkomma då. Nu blev det några timmar utan nått inplanerat. Då blev det burkjakt...




Mot Åsensbruk, blev det idag. Fast jag inte är så "kort i rocken" med mina 174 cm, så fick jag har lite hjälp med att stå på något för att nå cachen "Skålleruds församlingshem".


Efter detta tog jag bilen till "träsket"och passade på att logga "Kalles myshörna" och "utväxt". På vandringen tillbaka mot bilen plockades lite kantareller, både vanliga gula och trattar.
Sedan hemfärd för att fira goa svärfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar