söndag 9 september 2012

Cacher i och kring Dalskog.

Jag är inte ensam om att ha lagt cacher här omkring Dalskog. Som jag skrev i förra inlägget så har mina utlagda cacher nu blivit publicerade. Första loggningen kom på Badplatsen och fotbollsplanen. Då hade dom varit loggningsbara i 1,5 timme. Jag trodde att det var samma personer som skulle logga dessa först, som det var när jag la cachen i bokskogen, men det var det inte. Kul!
Jag hade lagt en cache vid kyrkan men den låg inte riktigt okej, så den ska flyttas. Den blir nog publicerad söndag eller måndag.
Så nu ligger det cacher runt Teåkersjön också. Tackar Rolf för tipset att lägga här. Trodde ju att det fortfarande var bom över vägen men det var ju ändrat så nu går det att åka runt igen!

Här finns det plats för fler cacher om någon tycker det, men jag nöjer mig med dessa två. Jag lade ut en Large cache på denna sträckan, mest för att jag inte hade gjort det förut, och att jag sällan stöter på dessa. Sedan var anledningen till cachen också en del av det hela. Den utrotningshotade arten flodpärlmusslan, finns i en av vattendragen som rinner ut i Teåkersjön. Jag hade aldrig hört talas om denna art, för än jag råkade av en tillfällighet hitta informationstavlan. Jag hade hört talas om ett EU-projekt som skulle vara här uppe i skogarna men inte vad det handlade om. Så nu informeras andra också om dess existens.


Den tredje cachen som ligger en bit från byn, hamnade vid crossbanan. Är man inte motorintresserad så vet man kanske inte om att den ligger där den ligger. Hit var det några som hittade idag. Var visst tävling där uppe men cachen ligger ju inte på banan så det gick nog att smita undan och verka upptagen med nått för att kunna logga denna. Tack ni som tog er tiden att åka denna lilla väg hit upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar