onsdag 5 september 2012

Örsberg och Torp

Upptäckte att jag glömt att blogga om gårdagens cache. Så nu får det bli även om den cachen jag hade möjlighet att hitta idag också.

Igår trodde jag inte att jag skulle ta någon cache men, det råkade bli så att jag åkte lite tidigare till jobbet och då svängde jag förbi Örsberg, en cache som lades ut den 31/8. Jag var där på kvällen den dagen men hade tyvärr ingen ficklampa, för den låg i min bil och jag hade makens. Så det gick inte att logga den helt i mörker. Hade önskat en FTF (first to find) men det visade sig att när jag efter att kollat runt den platsen där jag trodde den skulle ligga fortfarande letade i blindo. Fick då kontakta en "livlina", (en som tidigare loggat den eller visste var den låg), gav mig ytterligare ett ord som ledtråd, och då hittade jag den. Den var loggad vid 20:15 den 31/8, och jag var där efter 21:30, så jag hade ändå inte hunnit dit först. Men jag hittade iallafall den tillslut. Denna cache kan man gärna kombinera med rundan: "Örssjön runt", som är 20 st cacher som ligger runt Örssjön.

Bryggan vid Örsberg

I läggningsplatsen vid Örsberg


Dagens cache tog jag vid Torps köpcentrum. Där jag och maken var på en liten shopping tur. Den låg en bit ifrån "Torp tornet", men med mina 174 cm var jag för kort. Jag orkade heller inte att lyfta ur själva behållaren för att nå gömman. Jag var inte heller på klätter humör eller hade något lämpligt att stå på, så den blev fotologgad istället. Kanske inte helt ok, men att klättra på biltaket eller ta med en stege kändes inte okej, så detta fick duga. Denna variant av cache finns även vid "skroten i Vänersborg".




Eftermiddagen avslutades med gräsklippning,besök hos svärmor och sedan föräldrarmöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar