onsdag 16 juli 2014

9 Juli, Torvmossen utanför Bäckefors

Fredagen började med att jag var tvungen att ställa väckarklockan, då vi skulle få besök av sotaren. Ja, och mycket riktigt så misstänkte jag att han skulle komma tidigare än den utsatta tiden. Så när han sotningen var avklarad, så bestämde jag mig för att slappa en stund till eftersom jag skulle jobba inatt.
Lagom till 11-kaffet vaknade jag till och kom på att man kanske skulle kolla på lite burkar i området.

Gårdagen bestod av att hjälpa en go vän med att få in sitt hö, men före det åkte jag svängen om cachen Bre Mosse (GC527Q7) Här ligger ett stort område där det bryts torv, och det finns planer på att öppna en motorbana, Dalsland Ring.


Idag blev det några av burkarna på den Power Trail som Kingen lagt ut på de Dalsländska vägarna. De första burkarna som jag kollade på var Fla PT #120, vid Järbo kyrka, härhar tidigare legat en gömma men den är arkiverad idag.
Sedan blev det #118-#113, upptäckte att jag missade två burkar #121 och #119, så de får jag återkomma till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar