onsdag 9 juli 2014

Inlandsisens lämningar i grannsocknen.

I morse efter nattjobbet blev det hem och tryna lite före dagens aktiviteter drog igång. Maken gick bort till bystugan på förmiddagskaffe och efter det blev det gräsklippning både här hemma och hos föräldrarna, för hans del. Jag kom igång efter 4 timmars sömn. Det brukar vara det bästa för mig att inte sova mer än så när jag gått av mina nätter. På så vis vänder jag rätt dygnet direkt.
Efter lite trädgårdssysslor blev det lite mat-intag och kaffe på altanen, innan arbets svetten fick duschas av.

Då vi är själva hemma maken och jag denna och nästa vecka tänkte vi åka ut och kolla lite i grannskapet. Många gamla torp och hus finns här uppe i skogarna och då kan man ju förena cachingen med dessa bilturer.
Jag har vid två tidigare försök letat efter Dalslandsrevet (GC16CG8) men då den ligger i lä från solen så har det ena gången varit för mycket snö för att hitta den och en annan gång var det för sent på kvällen och ficklampans batterier ville inte vara med. Nu när maken var med gick det betydligt bättre. Jag är väll inte riktigt nöjd med tipet till denna gömma som är "under sten vid stubbe" då det finns lite för många stenar och stubbar att välja på...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar