torsdag 17 juli 2014

Svampfynd kring Håverud.

Härligt sommarväder passar ju bra när man letar burkar. Några burkar som loggats under veckan som gått och som jag glömt av att blogga om är lite spridda i trakterna kring Håverud/Upperud/Skållerud.
Upperudsvägen (GC4Z20X), denna loggades ganska så snabbt. Skålleruds station (GC4H2NY), där det tidigare legat en gömma som blivit borttagen som jag då loggade för ganska exakt två år sedan. Den nya gömman låg bättre till så det var ju bra. Upperuds Herrgård (GC4VQ9G) var en variant på en skylt cache. Här vid kraftstationen har familjen parkerat ganska många gånger tidigare, då det är trevligt att fiska regnbåge omkring kraftstationen. Är man gift med en inbiten fiskare så blir det lite olika fiskeplatser man besöker.



En annan plats i området som besökts ett antal gånger tidigare både för att logga burk men framförallt för den fina miljön och omgivningen är Spångens hamn (GC4FBN9). Här har jag varit dels som gäst i båthamnen men också för att logga en gammal gömma som låg ganska nära den nuvarande. Här mötte jag dessutom en arbetskamrat som satt med familjen och fikade precis i anslutning till gömman. Hon vet vad jag håller på med så det var inga problem att logga denna då dom är lite intresserade av hobbyn.


Vädret har ju varit bra även för svampen, vilket jag fick ytterligare bevis på under den gångna veckan. I samband med burkletandet har jag hittat en del kantareller...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar