fredag 31 augusti 2012

Besökt ett skyddsrum.

Efter besöket i Mellerud stannade jag till vid en cache som ligger mellan Dals Rostock och Dalskog, där det ligger ett skyddsrum. Här var det ganska besvärlig terräng. Hade jag varit smart så hade jag inte besökt denna cachen själv. Det var mycket brant, och här gällde det att inte slaviskt följa GPSén, för då hade det blivit bergs bestigning. Jag fick passera cachen med ca 50-60 m för att sedan gå "på skrå" alltså diagonalt uppåt lite på sidan. Det var mycket mossa som var hal, så denna ska man inte besöka under blöta förhållanden eller vid minusgrader.
Här ska man inte gå rakt upp...

Den fina vyn när jag loggar cachen.
Det var fin utsikt från platsen där jag loggade. Här skulle det ligga en TB, men burken var tom, och det var ingen som loggat cachen sedan den blev lämnad i burken. Så det kan tyvärr vara så att någon som är medlem på geocaching.com letar rätt på cacher som har coin eller tb, och sedan bara går och hämtar dem. Så trist!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar