onsdag 27 mars 2013

Åter mot Högsäter och som vanligt med begränsad tid..

Idag blev det åter en tripp till trakterna runt Högsäter. Valde bara de som verkade enklast, får återkomma när våren kommit längre...

Ett snabbstopp på Genevi. Ingen aktivitet här idag, varken på fotbollsplanerna, tennisplanen eller Boulbanan.


Efter detta blev det ett snabbstopp vid Högsäters Boulklubb. Råkade köra förbi huset men det gick ju att vända. Lite dåligt med uppdateringar på anslagstavlan men cachen hittades lätt.

Sedan blev det ett besök runt cacherna "Mitt i  Ingenstans". Här fick jag lära mig att cacherna inte behöver vara just så traditionella, som dom brukar vara, utan lite "Cajsa Warg-typ" (man tager vad man haver...)

Rundan planerades med 14 cacher men på grund av tidsbrist så letade jag inte så länge på några och andra var det lite för mycket folk kring så det blev 8 loggade idag.

Vid #13 "Älgsafari" så var det ett passande spår vid cachen...


#11 "Gamla bygdegården" Var det "dålig täckning", och lite mycket bråte, men här fick man sig ett leende ändå. Kul cache.


Loggade också #6, #8 och #9 sedan blev det även ett stopp vid Rännelanda kyrka där det blev påfyllning av spolarvätska, på bilen och jag tog en stärkande frukt och vätske paus.

Foto lånat från Dalslands ballongklubb.
foto från: www.kyrkguidenks.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar