tisdag 12 mars 2013

Gammal kyrka och polisjakt

Det har varit uppehåll med burkletandet ett antal veckor... men jag la ju ut tre här i byn istället så lite aktiv har jag varit ändå...
Ville ut i det kalla vårvädret, solen kikade ju fram och det lockade. Isen ligger fortfarande på Vänern så jag hade en fundering på en burk ute på en av öarna. Ja, det var planen, men flexibla jag bytte inriktning efter att Bröderna Johanssons skattgömma ( GC2YDWX)som var proppad med bytessaker och några tb loggades.

Här var det mycket att välja på... 

Denna tjuvjagande polisen får nu skjuts med mig mot en mer "trafikerad" cache.

Sedan loggades Sundals Ryrs gamla kyrka(GC2235K) Jag uppskattar kreativa gömmor, och denna var mysig, och kul. Har alltid gillat att titta på dessa små varelserna som kommer på besök i trädgården hemma, men den gången vi fick in en i lägenheten när jag var mindre, var inte kul. Både den och vi blev stressade...


Jag körde åt fel håll och upptäckte att det var ju inte mer än nån km till Råskogsstugan (GC22357) så det blev en sväng dit också, så slapp jag försöka vända. Följde jag denna vägen kom jag ut i Brålanda ändå, vilket var det jag ville.

Här var det en stor och rejäl burk där man lätt fick ner handen för att få tag på logg mm.

Vid Råskogsstugan blev jag uttittad av tre getter som gick på andra sidan vägen, kvinnan som var med dem kika lite på mig, men jag var bara "intresserad" av den gamla stugan. Så när hon och getterna var utom synhåll så plockades burken fram och loggades. Här på slätten hade våren kommit en bit på väg, härlig fågelsång och lite knoppar i rabatterna.

Planen var ju att ta sig till en av burkarna som ligger på en liten ö ca 100m från land, men någon väg hittade jag inte som jag kunde använda, då den jag planerat att ta var dels privat och dels lastades det timmer, så det fick bli att vända och kolla upp en annan väg istället. Hem och kolla google maps, eniro mm för att kunna ta denna före islossningen. Det är mellan 35-45 cm tjock is där jag har funderat att ta mig ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar