söndag 3 mars 2013

Nya cacher på gång

Denna veckan och helgen har jag gjort klart tre nya cacher. Två burkar kom på plats igår och en burk blev utplacerad redan i onsdags, men då jag ville att de ska publiceras samtidigt så väntade jag med att skicka iväg cacherna för granskning och godkännande.

Två av burkarna var sonen mycket engagerad i, dels för att det är intressanta platser och att jag behövde hjälp att få bort nästan 25 meter rostig taggtråd. Det finns nog mer taggtråd kring den ena cachen men än ligger mycket under snön.

Jo, jag har kanske gjort en mindre stig i snön rätt till cacherna men med hjälp av solens varma strålar och att den ena ligger i söderläge har gjort att mycket av snön snart smälter. Jag har även delvis följt redan uppgångna stigar, som trampats av både skogens djur och av promenerande människor. Så jag hoppas att det blir bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar