torsdag 2 maj 2013

C-byrån i Köpmannebro och en sväng till fornlämningar.

Vilken frustration.... 16:45, släpps en ny cache i Köpmannebro, bara 2 mil hemmifrån, och jag kan inte åka före 17, då min bil skulle komma hem!! Slängde mig iväg och var uppe 17:27, bara 10 minuter efter det att den blivit loggad... Så det blev en STF på C-Byrån (GC4B30E)
En nyfiken granne kom gående för att kolla varför det började stanna bilar på denna lilla raksträcka, så jag fick förklara vad det var och att det kunde bli fler som stannar på samma plats. Den nöjda grannen följde med fram till cachen, och fick se detta med loggning mm.... Kul!!

På hemvägen stannade jag till vid Hällkistorna (GC26YQH) som jag spanade in redan i höstas, men den ligger ju inte invid någon stig så jag ville vänta tills jag fått en riktig GPS. Jag stannade inte på den utpekade parkeringsplatsen utan stannade ca 50 m före på en vändplan. Här ifrån var det bara att gå längs en timmerväg som bitvis var ganska blöt.

Här fick jag gå i skogen istället för här var det blött..
Längre fram blev det torrare och landskapet förändrades väldigt... Här i början följde jag ju en väg men längre fram följde jag en låg stenmur. De sista 60 metrarna gick jag på mobilens gps, då jag glömt den vanliga gps'en hemma i köket...

Torrare bit av timmervägen.
Stenmuren jag följde.
Stenhällen som jag kom fram till
efter att timmervägen tog slut.
En härligt blandad terräng var iallafall denna turen, så tråkigt att inte fler kommit fram till cachen.


Fick klättra lite över stenblocken
mer av den låga mossiga stenmuren

Framme vid cachen fanns det förutom hällkistorna också en informationstavla, dom gillar jag. Då kan man fota dem och läsa mer hemma om man inte känner för att läsa allt på plats.



Sedan var det att irra runt lite för att hitta burken. Den låg där jag inte trodde att man kunde gömma den... Så här fick man vara varsam så att man inte gjorde nått man inte fick. GÅ INTE NER I GRAVEN... man fixar denna ändå...
Burken hade klarat vintern bra och jag var den förste att logga den 2013...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar