lördag 4 maj 2013

Järbo och Tångelanda

Började dagen med migrän, men framåt eftermiddagen orkade huvudet med en liten tur. Blev att återgå till cacher som jag av en eller annan anledning inte hittat vid tidigare försök. Första stoppet blev vid Järbo och Karl XII:s väg (GCZ106) Denna låg nästan helt gömd i jorden under en sten, så den var ganska fuktig. Jag la tillbaka burken under stenen men lite mer synlig. Vill CO  (cache owner ) ha den helt under stenen så får han rätta till den, men jag tycker inte cacherna ska vara så gott som nedgrävda...

Cachen och min gps


Soldattorpet där det är bra parkeringsmöjlighet för att ta cachen.
Minnesstenen vid soldattorpet och cachen.
Nästa överhoppade cache var vid Järbo Allhem (GC37PD7), här var det en kul ledtråd... "Annat ord för insekt" = Kryp , så det var bara att göra det. Var en hel del krossat glas intill cachen så jag plockade med mig en del men allt splitter fick jag inte med, så här får man vara försiktig.


Har vid ett tidigare tillfälle loggat Genevispåret #1-5, som ligger längs den nedlagda Lelångebanan. Idag tog jag de återstående två som ligger i Tångelanda. Gamla kvarnen (GC26TM2) och Gamla stenbron (GC26TN1). Förra gången jag var här stod det två vattenfallsbilar på de två ställena som är lämpliga för parkering så då hoppade jag över dessa. Inga knepiga burkar utan de var logiskt placerade. Så det blev 4 loggade idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar