onsdag 6 februari 2013

Båberg och trestads center.

Idag var det en mycket speciell dag för dottern. Dax för uppkörning. För att jag skulle skingra tankarna medens jag satt och väntade hade jag spanat in två cacher i närheten som verkade snabba att ta. Båbergs Gård var mitt huvudmål, och dagen till ära hade jag garderat mig extra, eftersom jag visste att mobilen kunde svaja lite här. Så med mobilens gps med apparna c:geo och  geocaching och dessutom min eTrex20, fixades cachen. Snöblandat regn, blåst och halka gjorde att det inte gick att fixa denna på 5 minuter, men det tog nog ca 15 minuter tills jag var tillbaka vid bilen som jag parkerat på den närliggande parkeringsfickan.

Bilden från Geocaching.com

Nu hade jag ungefär 10 minuter på mig att fixa nästa loggning, och det kände jag kunde bli knappt med tid, så när jag svänger förbi nästa gång blir det att åka till det lilla torpet Solliden.

En strålande lycklig dotter hoppade ur vid trafikverket. Körkortet var fixat! Hon fixade körkortet och jag en cache, känns som en bra dag. Dottern fick äran att köra då jag inte litade riktigt på min förmåga, var mycket trött eftersom att jag bara sovit 3 timmar från nattens jobb, så det blev att sussa några timmar till, före nästa nattpass. 

Dottern pimpade "sin" bilnyckel...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar