torsdag 7 februari 2013

Överby, Båberg och Röshultsvägen

Dottern gör 4 veckors praktik på Näl, så när hon nu skulle göra kvällen där, och jag behövde ner till Överby och lämna in sonens mobil, (där glaset spruckit) för reparation, så körde hon ner och behöver bara ta bussen hem, för hon ville inte köra, mörker körning själv än. Lämnade Näl och åkte till cachen "Cissis stolpe". Kändes inte ok att stanna i cirkulationsplatsen så jag tog mig in bakvägen på en återvändsgata, och kunde då köra nästan helt fram till den. 10 meter från parkeringen loggade jag cachen. Loggen var jätteblöt och fullskriven så jag plockade med den gamla loggen och la i en ny. Man får försöka hjälpa varandra om man har möjlighet, så av den anledningen ligger det ett gäng med nya loggremsor i bilen.

Efter uträttade ärenden på Överby, tog jag svängen förbi Båberg och loggade den cachen som jag tänkte ta i tisdags, men på grund av tidsbrist fick hoppa över. Cachen "Tildas potatis" ligger vid torpet Solliden. Här blir det nog ett återbesök framåt våren/sommaren.




Hade planerat in att ta vägen över Röshult på hemvägen, så då loggade jag 5 cacher på den lilla drive-in turen. Visserligen var en av cacherna (NäraRöshult) D/T´n på 4/2, men har man lite längd i benen eller med sig nått att stå på så funkar det ju fint.
Jag tackar för dessa cacher. Dagens lilla tur gav sju loggningar, och två fuktiga loggremsor åtgärdade och utbytta/tillagda. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar