tisdag 19 februari 2013

Adelöv och Örserum

Före hemfärden från småland stannade jag vid två snabba avstickare från 133:an. Vid Adelövs marknadsplats svängde jag in mot kyrkan och till själva byn. Vet att det ligger en cache vid marknadsplatsen också, men den sparar jag tills snön är borta. Tror mig förstått av kommentarerna för cachen att den kunde vara lite lurig, och då kan det behövas mer tid än den jag hade vid hemresan.
Framme vid kyrkan trodde jag att jag med hintens hjälp fattade var den var placerad. Hittade den inte vid en första snabb koll, men vid en mer noggrann undersökning, visade att jag var rätt ute, men att den inte var helt lättfångad. Det blev att leta rätt på ett hjälpmedel för att få fram burken. Det jag hade i bilen var för kort, så det blev att åka en bit med bilen och leta rätt på nått bra. Var snart tillbaka vid gömman med hjälpmedlet. Kunde snart få fram den torra och fina burken. Efter loggningen lades den lite mer tillgänglig men med mitt "hjälpmedel" på bekvämt avstånd. Den står fint placerad i en snövall. Den ser inte felplacerad ut då det finns många sådana längs grusvägarna... Fin kyrka som jag inte tror att jag besökt fast jag varit i krokarna många gånger.

Sista stoppet i småland blev vid en härlig badplats som besökts många gånger under 80-talet. Örserumsbadet, här ligger också en fin idrottsanläggning. Isen låg på sjön och det hade åkts skridskor på ett uppskottat område, och grillplatsen hade också använts.
Det var ganska bra parkeringsmöjlighet nere vid badplatsen, så det är smidigt att ställa bilen där och sedan gå den lilla biten tillbaka till cachen. Stå inte på vägen då det kan skapa irritation för de som vill förbi...
Bra koordinater och en torr cache, det gillar man!

Anslagstavlan vid parkeringen

sportlovsaktiviteter?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar