fredag 15 februari 2013

Burkjakt på väg mot Borås

Tänkte mig flera hittade burkar på vägen ner mot Borås men mycket mugglare, snön och isen satte stopp för detta så det blev tyvärr bara två idag.  Stannade till i Brålanda, men vid cachen på Rasta så stod två familjer som verkade vara på väg till Idre av samtalen att dömma. Dom stog i godan ro och fikade, medans tre av barnen sprang runt och rastade två samojed hundar. Så det får bli loggning där en annan dag. Mycket trafik gjorde att jag hoppade över det planerade stoppet i Sollebrunn. Jag stoppade dock vid Antens kapell. Loggen var tyvärr blöt, så det fick bli en fotologgning istället.


Sedan åkte jag till Borås, och stannade inte till i varken Hedared eller Sandhult, får kolla in dom på lördag kanske. Blev iallafall ett stopp vid en återvinningsstation i norra delen av Borås. Här jagade jag iväg en man som stog och "fiskade" pantburkar ur metallåtervinnings container. Det var ju inte min mening att jaga iväg honom men han verkade inte vilja ha publik i sin jakt...


Ja, det var två till burkar hittade i februari. Imorgon på allahjärtansdag åker jag till goa moster som bor mellan Gränna och Tranås. Hoppas att kunna hitta några burkar i Ådala, Oberga, Gripenberg och Linderås. Det är ju inte bara att hämta dom så vi får se hur många det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar