söndag 3 februari 2013

Mycket djur i skogarna idag...

Idag har jag varit runt lite i bygden. Har varit i Bäckefors där jag stötte ihop med herr Orre, som inte var så nöjd med mitt besök på hans mosse...
En sådan här filur blängde på mig före han lommade iväg in mellan granarna.

I Ödskölt jagade jag iväg 4 rådjur, när jag kom tillbaka till bilen efter besöket ute på isen och visiten på den lilla ön. Jag hann inte fota dessa heller utan får använda mig av en lånad bild.
Fotot är från Sverigesradio Jönköpings hemsida.
När jag kom ut på vägen mellan Lästvik och Dals Långed så sprang det över en ganska stor älg på vägen, men om det var fjolårskalv, kviga eller ko kan jag inte säga men den hade iallafall inga horn.

Fotot är lånat från http://blog.tallmora.se
Sedan när jag körde hem från Dals Långed på väg 2218 mot Dalskog, fick jag stanna eftersom jag fick en fälthare som sprang på vägen, och eftersom det var mörkt så sprang den ju i ljusskenet från bilen så det blev att stanna, stänga av och släcka lyset. Så efter någon minut så hade den lämnat vägen... 

Fotot från www.ipernity.com 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar