fredag 6 juli 2012

En kvällspromenad runt mörttjärn.

Maken skulle ner till Rostock på fotbollsträning, så då åkte jag med och tänkte kolla på utsiktstornet uppe på Kroppefjäll, och kolla runt "drakens gömma". Det var en fin kväll så jag tänkte att jag borde hinna dessa två cacher på 1,5 timme, men med min orutin kunde det bli tight med tid. Parkerade uppe vid konferensgården och gick mot badplatsen. Där kollade jag in informationstavlan för att kolla in stigarna mellan cacherna. Vägen till utsiktstornet var fint utstakad så det var inga problem att komma dit.
Kroppefjälls Utsiktstorn (foto från svenska turistföreningen.)
Ledtråden till denna cach var "stolpe", och logiskt sett borde det då vara fyra gömställen att välja på men där fanns inget. Letade sedan i vidare cirklar, där tillslut hela kullen finkammades, men inget resultat. Hela tornet söktes också igenom, så jag fick del av den härliga utsikten över skogarna, Vänern och ända bort mot Kinnekulle. Nä, det blev att logga den som "inte hittad", då jag även såg att andra, veckan före mig också letat länge utan att hitta den. Får nog bli ett meddelande till cache "ägaren" att kolla upp denna.

Nu mot "drakens gömma" som ligger vid Mörttjärn. Det var ganska blött och mycket knott, men jag tänkte iallafall kolla om den gick att hitta, visste sedan tidigare att det kunde vara svårt att få positioner här intill berget, och så blev det. Hand GPSén låg i bilen och jag kände inte att jag hade tid att vandra tillbaka till bilen och hämta den. Här var inte heller ledtråden till någon jättehjälp, då hela området bakom stendraken var fullt med stenar med mossa på.
stigen mot drakens gömma. (foto från geocache.com)

Får bli att återkomma med handGPSén och assistans av ungdomarna. Men det var ju iallafall en fin tur ändå trotts två nitar. Nya tag någon annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar