söndag 8 juli 2012

Från överby på 45:an mot Mellerud

Gårdagen blev det inget cache sökande då bilen var på service, och jag skulle jobba natt, men man kunde ju planera dagens planerade rutt.
Har fått en fråga om vad jag har för mobil som och vilken app jag använder vid geocachingen.
När jag började hade jag en SonyEricson Xperia X10i, det funkade bra tycker jag, men då hade jag redan beställt en ny som jag använder nu. Det är en Sony Xperia S, och appen jag använder är gratis appen c:geo.
Fotot från  http://www.sonymobile.com
Idag skulle jag köra sonen till Överby köpcenter, där mina föräldrar skulle möta upp, för han ville "på lite semester" hos dem och kusinerna, sedan har han ju ett kompisgäng där också. Det är ju lättare att hålla kontakten med dem när de har både mobil, Facebook och msn. Det går ju ändå några månader mellan besöken, men det funkar, vilket jag tycker är kul. Har även kollat runt på cachesidan för att spana vilka som verkar lämpliga att kolla på när jag åker ditåt. Gäller att förbereda sig, då man kanske drar med kära mor på en liten introduktionsrunda.
När jag ändå var på Överby fick man ju kolla vad som fanns runt krokarna där.. Förmycket folk gjorde att jag bara spanade av området av den cache som finns på baksidan ...




På hemvägen blev det två inplanerade stopp längst 45:an. Erikstads kyrkoruin hade jag besökt tidigare men då som gäst på ett bröllop. Nu är det ju inte jätteväl skylltat hit utan kör fram till kyrkan sedan förbi den på en lite mindre asfalterad väg. Framme vid parkeringen till kyrkoruinen blev det en "drive in" det var lite kul tyckte jag. Tog en snabb koll uppe vid ruinen, men det hade ju inte gjort nått om man trimmade lite högt gräs och sly runt den tycker jag, för den är så vacker. Väl värt ett besök!
Jag har lånat detta fina foto på  http://jfredpeterson.com
Det var bara 450m ungefär mellan cacherna så jag stannade även till på rastplatsen BergsKullar. En fin rastplats där det även går att kolla på gravhögarna som ligger bakom rastplatsen. Stanna till om du har vägen förbi! Denna cachen var logiskt placerad och lätt tillgänglig. Vilket man gärna uppskattar ibland..
Bergs Kullars rastplats, foto från geocaching.com
Ja det var sista loggen för denna dagen, nu blev det att  fortsätta hemåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar