fredag 6 juli 2012

Flyttad eller övertäckt???

I dag var det första juli, och en del inbokat inte bara i almanackan utan en del måsten. Dotterns pojkvän skulle på match i Alingsåstrakten och samtidigt så hämtade jag dottern i Mellerud. Blev lite måsten, handla tvätta mm, sedan stack jag upp en snabbsväng till minnesmärket över Dalslands Järnväg, som ligger bredvid väg 166 och helt på gränsen till Bengtsfors kommun.
Här hade det hamnat en stor hög med beläggningsgrus, och via en lånad hand gps och min telefon så pekade bägge gps'ernas koordinater på denna 1,5 meter höga grushögen... skulle man börja gräva tro... nepp, det blev att meddela på internetloggen att den borde kollas upp. Åkte hemåt utan att hittat denna loggen :(

Dotterns pojkvän kom från matchen i Alingsås, då passade vi på att åka ner och "fira" med pizza. När vi ändå var samlade hela gänget så visade jag maken vad det var jag höll på med. Vi åkte till "Mellerud syd" där jag visade hur en cache ser ut... Så nu är alla i familjen iallafall informerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar