onsdag 25 juli 2012

Folhammars raukområde

Ljumma vindar och en nöjd familj. Inga moln på himlen och ett inbjudande hav, med härliga stenar och raukar. Detta känns verkligen som semester! När stranden är i närheten kan jag inte gå på vägen/ stigen utan jag styr ner mot vattnet och strandkanten, jag blir som barn på nytt, men med en sådan inbjudande strand och hav kan man bara inte motstå.
När vi vandrat runt en bra stund bland alla underbara raukar, så kom jag på att det skulle väll ligga en cache här i närheten! Japp, 195 m är väll nära och bra, sonen hängde med upp vid skogskanten. Här snurrade min kompass lite men den var inte så svår att hitta, så den loggade vi snabbt och bytte ut en plastfigur mot en annan. Sedan var det dax att bege sig mot södra udden. Om det blir nån jakt där på burkar återstår att se.
Man kan ju hoppas i allafall. Fint och härligt semesterväder är det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar