söndag 8 juli 2012

Vänersborg för tredje gången denna veckan.

Här hemma i Mellerud är det Kanalyran denna helgen, så de kvarvarande ungdomarna skulle till köpingen. Det har blivit en hemvändardag, för många som flyttat här ifrån, men också en av årets helger då det verkligen är mycket liv och rörelse här. Det är aktiviteter och sevärdheter för alla åldrar.
Mellerud är ingen stad utan en köping, men också en kommun på ca 9600 invånare.
Efter en liten förmiddagstur till Mellerud, då maken stod och sålde lotter för Kroppefjälls if, så begav vi oss mot Vänersborg, och Snäjk fiske- & vildmarksbutik, nu är väll inte detta min favoritbutik att gå i en längre stund men man kan ju kolla omgivningarna under tiden som ärenden uträttas där... Så jag gick över vägen mot cachen "Kungliga Västgöta Regementet 2". En härlig stenbyggnad som idag inrymmer bland annat Frivården.
På vägen från denna cachen mot gågatan passerade jag några fina byggnader, som jag fotade med mobilen. Jag lägger dem här på bloggen via mobilen, då jag inte än kommit på hur jag fixar det på annat sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar