lördag 18 augusti 2012

Gunnarsnäs gamla kyrka och hemma på vår gård..

Då har man betat av tre cacher till i kommunen. Jag stannade till vid pausplats Ekholmen. En mycket fin rastplats med stenbord, bänkar och en härlig utsikt över Dals-Rostock, Ekholmensgård och Gunnarsnäs kyrka. Här går en stig in till en minnessten och en härligt gammal ek. Stanna till och gå de 250 meterna in och kolla. Man kan behöva ha gummistövlar, på grund av det långa gräset om man går en regnig dag eller när daggen ligger kvar på förmiddagen.



Dagens andra stopp blev till Kulturreservatet Åsnebyn, strax söder om Mellerud. Jag har åkt förbi skylten på 45an oräkneliga gånger, men aldrig åkt in och besökt platsen. Var här en bra stund och gick omkring bland husen och läste på informationstavlorna.




Jag avslutade med att ta cachen "Hemma på vår gård" hos Marinette och Rolf, en trevlig pratstund, och lite utbyte av erfarenheter, så nu är jag mer än ett namn för dem. Nu ska jag fortsätta med att kolla koordinaterna till min första cache, som jag ska lägga ut... Mer info kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar