torsdag 16 augusti 2012

Hjortensudde och längs Vänern

Dagens cacherunda startade liksom igår med att vi lämnade av Emil på fotbollsträning i Åsebro. Nu var hela grusplanen invaderad av husbilar eftersom det är Åsebrostämman (Dragspelsstämma) i helgen, och det var många som kommit både igår och framförallt idag. Här ligger även en cache som idag togs till tonerna av dragspelsmusik. Mycket folk, men ingen som kollade på en halvförvirrad människa som verkar leta täckning på mobiltelefonen. (här är mycket dålig täckning, men jag hade laddat ner cachen så det funkade bra ändå) Hittad och loggad!!!
Dottern fick övningsköra idag också, och då styrde vi mot ytterliggare en plats med dålig mobiltäckning, nämligen Hjortensudde och Hjortens fyr. Vi sökte efter cachen "Gömd på Hjorten", den var inga problem att hitta men det fanns mycket som lockade här. Värnens vatten som slog mot stranden, hallon och björnbärsbuskar och den mysiga fyren. Vi besökte alla lockelserna, fast nere vid stenarna på stranden upptäckte jag att jag kunde stöta på mindre mysiga djur. Mitt i ett hopp mellan stenarna visade sig att jag hoppat över en lång fet snok... Blääää! En härlig miljö är det iallafall här ute.



Nu tog vi nästa på samma väg som var "Klövskogs kapell". Hade ingen aning om att det låg en kyrka här ute, men det ser man hur lite man vet om sin egen kommun. En liten väg med täta buskar och snår ledde fram till denna mysiga kyrka. Cachen var också på bekvämt avstånd från den parkerade bilen. 4 meter blev nog avståndet...

Nästa stopp på vägen blev stranden, Näs sandar och cachen "Näs". Här var dottern en mycket skarpsynt cacheletare. Denna cache var kamoflerad, så visst var cachen en micro, men behållaren betydligt större. Här fick vi plocka med oss gömman eftersom det kom ett glatt gäng med norska tjejer som skulle bada. Vi smög runt ett slag och loggade bland några båtar som låg uppdragna på stranden. När alla icke välkomna människor passerat upp till bilarna eller ner till stranden, kunde vi lägga tillbaka cachen på sin plats. 


Dagens "fångst" blev fyra till ifrån kommunen. Det går sakta men säkert framåt med att ta alla vanliga cacher i Melleruds kommun. Jag påbörjade en multi som ligger vid Furusand, men på grund av tidsbrist så får jag återkomma dit en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar