lördag 25 augusti 2012

Mot Bengtsfors med stopp i Ödskölt och Billingsfors.

Igår kväll så kollade jag lite på cacher i Dalsland, som man kunde göra en liten rundtur, för att ta. Jag fastnade för en mysteriecache som låg i Bengtsfors. För att få koordinaterna var man tvungen att lösa ett suduko. Detta gjorde jag i morse, och då kom min impulsivitet igång igen... Varför vänta med rundan, jag gör det i eftermiddag. Så efter att jag varit ner en sväng till Mellerud och hämta ett paket så tänkte jag åka hem och slappa lite för jag skulle jobba inatt, men väl hemma igen, blev min nyfikenhet för stor, så jag tänkte att jag tar Ödskölts cacher och sedan till Bengtsfors och sen hem och sova.

Ödsköltskyrka, med sin vackra klockstapel. Logisk placering av burk.



Nästa stopp blev rastplatsen vid sjön Iväg. En välbesökt och fräsch rastplats.



 Nästa mål var Älgparken och Jättegrytorna vid Dalslands Aktiviteter. Här hittade jag också en TB, Travel Bug. En TB är en grej som har ett uppdrag, eller en önskan att få placeras på speciella platser som ägaren  bestämmer. Denna TB som jag hittade skulle besöka bland annat Stockholm och Köpenhamn, så då kan det vara logiskt att placera den på platser med många besök och åt nått av hållen. Jag kommer troligen placera denna neråt Vänersborg skulle jag tro.




Nästa stopp blev Billingsfors, där jag loggade två cacher. "Båthamnen" och "Välkommen till Billingsfors".


 Efter att jag besökt båthamnen, så stannade jag till på rastplatsen uppe i samhället. Här tog jag fikapaus, (och en cache..)

Vidare färd mot Bengtsfors. Här blev det 7 hittade gömmor. Tyvärr var det en som jag inte kunde logga men jag såg iallafall burken. Det händer att mugglare är framme och kollar på burkarna, och ibland läggs dom inte tillbaka där dom ska...

 



Mycket vacker och genomtänkt plats mitt i Bengtsfors, väl värt ett besök!
Gammelgården/Halmens hus, kanalbron, bakom festplatsen och Bilprovningen var andra platser där jag också besökte och loggade idag.


En genomblöt cache, där jag hällde ut en halv dl regnvatten. 

Stenmur bakom festplatsen.


En mycket svår nådd burk, som någon tryckt upp en bit.
Kanalbron

Här vid kanalbron fick jag dagens skratt. Att paddla kanot är väll inte helt enkelt, då den är lite vinglig, men att ta sig i och ur den samma är nog ännu svårare. Ska man dessutom göra det om man är lite stel och osmidig kan det bli riktigt kul att titta på. Fyra personer i två kanoter, dom verkade ganska vana paddlare för det såg bra ut fram tills dom skulle lägga till vid bryggan... Alla fyra kom tillslut upp ur kanoterna och upp på bryggan, men det var en blöt tröja och ett par skor som iallafall behövdes torkas, sedan säkert ett och annat blåmärke, men dom var lika glada för det. Sedan fick de assistans av två kanot uthyrare att dels hålla kanoter och dels försöka hindra att dom kantrade.. Tack för dagens skratt.

Riktigt så här illa gick det inte men det var bra nära...

Efter detta rullade jag hemåt för att bearbeta min huvudvärk som började göra sig påmind och sedan var det att ladda inför nattjobb. 14 cacher blev dagens resultat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar