måndag 6 augusti 2012

Vänersborg och bilprovningen

Maken skulle ner nu på morgonen och besiktiga sin båttrailer, i Vänersborg. Det ligger 2 cacher där med bara 300 meter mellan, så jag passade på att få egentid med maken, och samtidigt ge lite sällskap. Jag gick först bort till "Lilla Paris Arena"- som skulle kunna loggas torr skodd fast det regnade. Den var först lite lurig att hitta men jag kollade de senast loggade på denna cachen och hittade en bild på hur stor den var, som en liten smal ficklampa ungefär. Då blev det lättare, när man vet vad man letar efter. En del trafik på vägen, men ingen kollektivtrafik.

Nästa cache var 100m från besiktningens parkering, Har stött på cacher på liknande platser, men denna gömman var kul. Den var ju klart synlig, men väl integrerad med omgivningen...
Även denna cachen behövde man ha med egen penna, vilket nästan är en av måstena när man geocachar. Ha med egen penna.

Nu lämnade jag och maken Vänersborg för att åka tillbaka hemmåt, skulle bli två stopp på hemvägen. Två kyrkor att besöka, Frändefors och Brålanda.
Vid Frändefors parkerade vi vid veterinären så att det skulle vara smidigt att köra ut på 45:an igen, här vid kyrkan kunde man även ta en toapaus. Här var det snabbt loggat. Burken hade "tak över huvudet", och det var en regulare, så jag passade på att lämna en travelcache som ville ut och resa. Den var iform av en VW-buss, charmig!

Sista stoppet blev en drive in cache vid Brålanda kyrka, den var markerad, att den behövde underhåll, men det var bara att skriva på baksidan av pappret, det var fler än jag som hade gjort. Denna var en micro, så egen penna behövdes.

Ikväll ska jag och sonen på bio till Vänersborg, så det får bli en koll på några cacher som jag tidigare inte hittat, eller inte hunnit med. Så det kommer ett inlägg ikväll också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar