måndag 6 augusti 2012

Vänersborgstur nr 2 idag

Jag och sonen skulle ju se på bio ikväll i Vänersborg, så på vägen ner så stannade vi till och tog cachen "Vänersborg norr". Här har jag och dottern stannat till när vi var ute och övningskörde men det var före jag började med geocaching. Den här cachen var lite klurig men när jag försökte lista ut vad ledtråden kunde betyda, blev det ju uppenbart var cachen låg. Det var ösregn men skam den som ger sig...



När vi kollat färdigt på bion (Cockpit) så fick sonen acceptera att jag ville ta en liten promenad till cachen "kartong" igen, som vi denna gången hittade med lite hjälp av tidigare loggare. Så vi tog ett liknande foto på sonen och cachen.


















Sedan lämnade vi Vänersborg men stannade till vid skroten, där cachen "samåkning skroten" fanns. Lite lurigt placerad men sonen gav mig iden om att den kanske var placerad på liknande sätt som den vid "Vänersborg norr", och då gav det resultat! Snart son!!


Nu var det ju lika bra att stanna till vid brukshundklubben också. Så vi tog en avstickare dit också och det blev en liten promenad på 150m från parkeringen till denna cache.

8 cacher blev dagens resultat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar