söndag 19 augusti 2012

Två kamouflerade elskåps-cacher.

Först får jag Gratulera Marinette och Rolf, som var första personerna som loggade min cache i Dalskogs bokskog.
Hade inte planerat nått burkletande idag men jag tänkte ändå ladda ner koordinaterna till några som kan vara bra att ha om man får tid över i Mellerud.
Det blev två cacher som jag visste satt på elskåp. Jag har kollat på bägge tidigare men det var de första veckorna av mitt letande, och då hade jag ju inte hittat så många olika typer av cacher. Så när jag kollade idag, blev det inget längre letande, för dessa varianter kände jag igen nu.


Jag har mött många olika varianter och här kommer några av dem. Som alla låg instoppade i rör, stolpar eller bakom fasadens lockbrädor

 
 


Här kommer flera varianter men dessa är kamouflerade:

 

Sedan kan ju cachen vara gömd inuti nått som är större,




 
Sedan har vi ju självklart de vanliga behållarna i form av allt från filmrulleburken, fingerborgsburken och de i storlek med ett smörpaket till den största som jag hittat som var en 20 liters IKEA rullback.
Ja, det var lite om vad man kan hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar